25 Aralık 2013 Çarşamba

LASTİK KOKUSU , EGZOZ SESİ ; HONDA S2000

Derinlerden gelen egzoz sesine kulak verin ; devir sayacının o ince kırmızı çizgiye saniyeler içinde tekrar ve tekrar dokunuşu , hoş geldiniz ; burası S2000'nin şoför koltuğu . Dikkatlice bakın , direksiyonun üstünde ki sade ve keskin  '' H '' işareti , ayağınızda ki krom pedallar , vites topuzunun önünde ki  konsolun üstünde bulunan S2000 yazısı , siz hızlandıkça dikiz aynasında küçülen arabalar . Honda'nın 50.yıl doğum gününde araba severlere ve kendine vermiş olduğu hediye . İsmini 2.0 litrelik motorundan alan hırçın çocuk . Onu dünya çapında ünvana kavuşturan üstün drift yeteneği , araba severlerin jargonuyla ' yanlamak ' . Çoğu zaman genç yaşlarda başlayan bu sürüş tekniği aslında Japonların dağlık yollarda virajlara hız kaybetmeden girmek için bulduğu sonrasında ise dünya çapında yayılan tehlikeli , ölüm oyunu . Peki , S2000 drift de neden bu kadar iyi ? 2.0 litrelik motorundan aldığı 241 beygir maksimum güç , 6 ileri düz vites , arka çeker ve 1250 kg olması . Sol ayağınız debriyaj pedalında , diğer ayağınız ise gaza basmak için debriyajdan ayağınızı çektiğiniz saniyeyi iple çekiyor . Tam bu sırada S2000 , asfalt jargonuyla size şu soruyu soruyor  ' Bu buluşmanın sonu sanayide tamircide mi bitecek yoksa sen ; toz almasını , öpücük almayı öğrenip mi geleceksin ? ' Test edildi , onaylandı , o bir yer uçağı .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder